Jumaat, 10 Oktober 2008

Raya punya pasal!!!


Alhamdulillah....walaupun aidilfitri masih dirayakan...hari pertama aidilfitri adalah hari yang ditunggu-tunggu oleh semua orang. Bagi saya raya tahun ini semua dirancang dapat dilaksanakan dengan jayanya. Di Kg, raya pertama buat sedikit open house, raya kedua buat majlis Akikah dan cukur rambut anak. Moga-moga bertambah lagi rezeki.

Raya tahun ini, banyak juga budget dikeluarkan...maklum sajalah hidup berkeluarga ni tidak sama dengan hidup dimasa bujang...bukan macam rakan (duniatanpahenti.blogspot.com & tukangkabur.blogspot.com), boleh bergaya dengan handphone, x-sesori kereta dan reket baru ? suruh simpan duit untuk bebini...ndak ikut nasihat!!! ULUNG!!!
Baju melayu...pakai saja tahun lepas punya, seluar jeans masih ok dan tahun ini ada beli juga di Jakarta, levi's. Tahun ini, baju saja la. Ini yang mau cerita ni.....pasal baju. Beli baju dengan isteri di Wisma Merdeka. Batik made in Hong Kong. Harga pun menarik jugak RM89. Konon-konon kalu di Tawau tiada la sama masa raya ni. Tapi lepas saja raya masa kita ke bandar..adalah seorang hamba Allah ni, dia pun pakai baju yang sama, nasib baik kita tidak pakai baju tu. Isteri sejukkan la hati kita...konon2 si pakcik tu baru balik dari melancong dari HK. Plan nanti rasanya nak jual dekat mudah.com....he..he..he

3 ulasan:

mm berkata...

itulah ko mo beli yang murah jak..
nasib baik ada bini pujuk klu nda ko bakar kali baju tu.. hahahahaaaa....

ReezQien berkata...

kalau aku, aku bikin lap kaki uda depan jamban... hahahaha...

padang06 berkata...

Aku bukan nak kata la. ikut cakap bini sangat..


hahahahahah