Ahad, 16 Ogos 2009

LCD Notebook --- Masalah!




Di saat aku menulis ini...monitor komputer yang aku beli menghadapi masalah! Bukan aku nak kongsi kesedihan aku tapi aku mau syer pengalaman/perbuatan yang kita tidak sengaja.
Kejadian ini berlaku pada waktu malam...15 ogos 2009. Pada waktu tu aku mau gunakan komputer untuk akses internet mau baca maklumat berkaitan negara, sembang ngan kawan2 dan macam-macam lagi dalam dunia internet ni. Aku pun capai komputer. Tidak disangka aku terdengar bunyi retak pada monitor aku ni. Rupa2nya lapisan pada LCD/monitor notebook ni terdapat lapisan kaca yang halus. Tidak semua komputer begitu kejadiaannya? Tapi berhati-hati jika anda memiliki komputer yang kegunaannya untuk bermain games, multimedia atau ingin komputer untuk grafik baik.

Walaubagaimana pun dunia belum gelap ku rasakan...Alhamdulillah kerana aku ada sebuah CRT monitor yang pernah aku gunakan masa aku di 'U' dahulu, dan aku gunakan sekarang ini.

Cuma yang aku kena pikir masalah berkaitan 'mobile' tu. Kena service jugak...kalu harga macam nak beli sebuah komputer? lebih baik aku beli.

Kepada kawan2 yang ada maklumat berkaitan tempat pembaikan di KK ni dan harga berpatutan, bolehlah bagi maklumat tu.

2 ulasan:

mm berkata...

ko antar pg karamunsing jak bah..
atau ko beli baru jak..

Tanpa Nama berkata...

Aku bukan apa la pro aku saja mo bagi tau ko yang aku mimang terperhatikan ko kadang-kadang bila pigang laptop tu ada karas sikit. Ni aku mo bagi tips ni, kalu mo pigang ka angkat ka laptop tu kana pakai dua-dua tangan. Caranya begini, semasa cuba mo mengangkat tadahkan tangan (macam berdoa makan tu) lepas tu turun kan kedua tadahan tangan tu (macam jentera shovel tanah tu) dan saluk pada dasar laptop dari arah kanan dan kiri dan kemudian kapit (jangan kuat sangat) dari arah bawah dan atas kemudian angkat laptop tu......hah gitu bah. Jangan sekali-kali mengangkat laptop tu dengan satu tangan sahaja dan jangan juba menekan atau memisit di mana-mana bahagian pada skrin...ada faham? Nah sekarang siapa susah? Nasib baik bukan aku....khakhakhakhak!