Rabu, 16 Jun 2010

Boikot


Aku jarang masukkan komen dalam ruangan ini mengenai hal negara kecil ini, bukan saja negara kecil penduduk hanya 17 juta orang saja di dunia ni, malah masyarakat negara kecil ini juga bongkak. Walaupun ada sifat tersebut, tapi aku respect kat masyarakatnya yang banyak melahirkan orang yang pintar, menguasai cabang ilmu niaga dan teknologi. Kalu tidak masakan negara Amerika pun tunduk ngan dia. Aku ingin kongsi ngan rakan2 sekalian untuk belajar yang baik dari masyarakat ni, yang jahat kita jangan ikutlah. Sebab tu la Allah swt mengurniakan akal pada kita...untuk berfikir.

Saya ingin petik kata-kata Hitler yang semua orang tahu tentang orang ni (kalu baca sejarah la) dan kata2 ini juga telah banyak disisipkan dalam beberapa ruangan...."....Saya boleh hapuskan semua yahudi kalu saya mahu (masa dia perintah Jerman la). Tapi saya tinggalkan sedikit untuk kamu supaya kamu mengenali bangsa ini...."

Renungkan.....

###############@@@@@@@#################

Menteri kabinet Israel pertimbang longgarkan sekatan di Gaza
16/06/2010 3:26am

BAITULMAQDIS 16 Jun - Kabinet Keselamatan Israel akan bertemu hari ini bagi membincangkan kemungkinan untuk melonggarkan sekatan ke atas Semenanjung Gaza, lapor stesen televisyen.

Kedua-dua saluran umum dan swasta Channel 10 melaporkan, Perdana Menteri, Benjamin Netanyahu yang menerima tekanan kuat dari pihak antarabangsa, memutuskan untuk "sangat" mengurangkan sekatan dan mengambil langkah-langkah menamatkannya Rabu ini.

Seorang pegawai kanan Israel, yang enggan menyatakan namanya berkata, hanya 15 orang ahli kabinet keselamatan itu sahaja yang menyemak hal berkaitan melucutkan sekatan Gaza hari ini. - AFP

####???? Ini adalah Strategi untuk meredakan kemarahan masyarakat Dunia ????####

PBB agih bantuan kemanusiaan ke Gaza
2010/06/16

NEW YORK: Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) berkata semalam, ia bersetuju mengambil balik bantuan kemanusiaan ke Gaza yang dirampas oleh Israel dan mengagihkannya di kawasan penempatan Palestin yang ditutup.

“Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu sudah memperoleh kebenaran pemilik tiga kapal yang didaftar di Turki bagi mengambil alih bahan berkenaan dan memikul tanggungjawab memastikan ia diagihkan di Gaza bagi tujuan kemanusiaan,” Penyelaras PBB bagi rantau Asia Barat, Robert Serry memberitahu Majlis Keselamatan PBB

Israel merampas bahan bantuan berkenaan yang dibawa dengan kapal yang berdaftar di Turki dalam serangan di perairan antarabangsa 31 Mei lalu, yang meng-akibatkan sembilan aktivis Turki pro-Palestin terkorban.

Pada hari berikutnya, Majlis Keselamatan PBB, dalam sesi mesyuarat tergemparnya, mahukan ‘siasatan segera, berwibawa dan telus’ dijalankan berhubung serangan itu dan mendesak pembebasan serta-merta enam kapal dan beratus-ratus penyokong Palestin yang berada di dalam kapal berkenaan.

Serry berkata Israel kini bersetuju membebaskan semua barangan kargo itu kepada PBB di Gaza, ‘dengan persefahaman bahawa PBB akan menentukan kegunaannya untuk tujuan kemanusiaan di Gaza.’

“Kami mempunyai sebab untuk percaya bahawa pihak berkuasa di Gaza, iaitu Hamas, akan menghormati program PBB yang tidak memihak kepada sesiapa,” tambahnya.

Beliau juga menyatakan penghargaan kepada Turki kerana memainkan ‘peranan membina’ memudahkan proses berkenaan.
Di BEIRUT, sebuah kapal bantuan yang membawa bekalan perubatan ke Gaza akan berlepas dari Lubnan dalam tempoh beberapa hari, dengan penyertaan berpuluh-puluh aktivis wanita, kata salah seorang penganjurnya.

“Kami mewakili badan bebas wanita yang berhasrat memecahkan sekatan Israel di Gaza dan komited kepada perjuangan melawan Zionis,” kata Samar Hajj, yang menyelaraskan pelayaran kapal berkenaan.

Tegasnya, wanita terbabit tidak ada kaitan dengan kumpulan Hizbullah, atau mana-mana pertubuhan politik. – AFP

####???? Mesyuarat2, adakah terdapat arahan dari negara Amerika? Hamas yang dipilih secara demokrasi pun dinafikan haknya? Diharap keamanan dunia dapat dikembalikan.????####

Tiada ulasan: